Ekorre 15 augusti

En fot som verkligen klarar av att klättra utefter trädstammar, kan lätt greppa en tun gren när den slänger sig mellan träden.

Den tillhör en ekorre, vi har fem söta ekorrar som äter tillsammans med fåglarna vid matningen.

Jag har i ett tidigare blogginlägg skrivit och lagt ut bilder, nu kommer ett gäng nya bilder svårt att låta bli att publicera på dessa pigga och fotogeniska ekorrar.

 

© © Allt material på denna hemsida är skyddat enligt lagen om upphovsrätt  © ©

 

 

6 kommentarer på “Ekorre 15 augusti

  1. annicaaktiv skriver:

    Oj så vackert du har fotat Roffe! 🙂

  2. ilse-marie skriver:

    Finns det nåt sötare än ekorrar? Underbara bilder! Önskar jag kunde komma dom så nära någon gång!

    • Roffe skriver:

      ja de är verkligen söta o charmiga, hos oss får dom jordnötter i speciella matare som bara de kommer åt. Väldigt trevligt att följa deras sätt.

  3. John skriver:

    Vackra bilder, Roffe, som alltid. 🙂 Vissa djur kan man publicera nästan hur mycket som helst, vi bloggar ju för att vi vill dela med oss av vad vi tycker om! Intressanta närbilder du tar, något jag aldrig gör. Ska lägga det på minnet, för dina är så bra. På första bilden ser man att ekorren faktiskt har sex ”fingrar” stämmer det?

    • Roffe skriver:

      John, visst har du rätt i att vi som bloggar med mycket bilder kan lägga ut det som vi håller på med. När det gäller Ekorren så har den fem fingrar både fram o bak, jag tror att är en synvilla på min bild det är nog stammen som luras. Ja jag tycker det är spännande med närbilder nu för tiden med macroobjektiv lättare än förr då jag höll på med analogt och bälgar som var betydligt jobbigare.

Lämna en kommentar